Fortbildning och seminarier

3D-printing workshops för personalen (Jakobstad)

3D-PRINTING WORKSHOPS FÖR PRSONALEN

Tid: fre 4.10 kl. 9-12

Plats: Stadsbiblioteket i Jakobstad

Kom och bekanta dig med  3D – printing och vad det handlar om och hur det kommer att förändra våra liv. Samtidigt får du också veta mera om vad som är nytt inom 3D –printing, modellering och intressanta gratisprogrammen.

Efter workshopen vet du hur du skapar dina egna 3D-modeller och hur man 3D- printa dem. Under workshopen arbetar du med att göra en egen modell som skulle kunna passa t.ex. till sagostunder och bokprat eller till ett kommande evenemang. Ta med din egen/bibliotekets bärbara dator eller meddela om du vill låna en dator för workshopen (begränsat antal datorer).

Workshopen kräver inga förhandskunskaper om 3D-printing eller modellering, så kom med och planera din egen 3D-modell. Alla fyra workshops är identiska och det ryms 15 deltagare med varje gång.

De andra workshops:

må 7.10 kl. 10-13 Stadsbiblioteket i Närpes (svensk workshop)

ons 13.11 kl. 10-13 Stadsbiblioteket i Kauhava (finsk workshop)

to 28.11 kl. 11-14 Biblioteket i Jalasjärvi (finsk workshop)

Anmäl dig till: https://link.webropolsurveys.com/EP/26B85817D10B89D6

Utbildningen är kompletterande skolning för bibliotekets personal och hör till den regionala utvecklingsuppgiften. Utbildningen är gratis för deltagarna men deltagarna själv ansvarar för sina resor och matkostnader.

Välkommen!

Jakobstad