Fortbildning och seminarier

Introduktion workshop till programmering och digitalt tänkande

Tid: 30.10.2019 kl. 9.30-16.00

Plats: Vasa stadsbibliotek (Makerspace), Biblioteksgatan 13, Vasa

På ett roligt och kreativt sätt lär du dig hur datorer tänker och robotmössen lär ut grunderna  i programmering. Under denna workshop arbetar vi med AFK (away from keyboard) övningar, programmerar varandra och skapar egna programmeringsspråk. Vi lär oss hur robotar fungerar och hur det kan påverka arbetslivet i framtiden.

Workshopen kräver inga förhandskunskaper om programmering och robotar. Det räcker att du är nyfiken.  Kom med till en rolig och kreativ dag där du arbetar med teknik och programmering som redskap, och lär dig något om hur kan tillämpa programmeringskundkap i ditt arbete.

Anmäl dig senast 24.10.2019 till: https://link.webropolsurveys.com/EP/81701BC7D6D19D7A

Utbildningen är kompletterande skolning för bibliotekets personal och hör till den regionala utvecklingsuppgiften. Utbildningen är gratis för deltagarna men deltagarna själv ansvarar för sina resor och matkostnader. Max. 15 deltagare ryms med.

Välkommen!

Vasa