Meddelanden och kampanjerFortbildning och seminarier

LitteraTur och Retur: Litterärt handslag Österbotten–Västerbotten 21–22 september 2019 i Vasa

Storsatsningen LitteraTur och Retur, som hade premiär våren 2018 i Umeå, får en fortsättning hösten 2019 i Vasa! Den 21–22 september samlas författare och litteraturvänner från bägge sidor om Kvarken för ett intensivt veckoslut i litteraturens tecken.

Se programmet här.

Anmäl dig till evenemanget!

• Deltar du i resan från Sverige?
    Läs närmare information och anmäl dig här!

• Är du deltagare från Finland?
    LÖRDAG: Lördagens programpunkter är gratis och öppna för alla. Vänligen observera: Den litterära stadsvandringen är öppen endast för deltagare från Västerbotten.

SÖNDAG: Till söndagens program bör du anmäla dig på förhand. Anmäl dig via blanketten här!

Organisation
KulturÖsterbotten / SÖFUK, Svenska folkskolans vänner, Vasa stad / stadsbiblioteket, Svenska Österbottens litteraturförening, Finlands svenska författareförening, Förlaget, Boklund, Umeå kommun, Länsbiblioteket i Västerbotten, Norrländska litteratursällsk