Delta i enkäten för svenska biblioteksanställda och vinn ett museikort

Jobbar du på svenska i ett allmänt bibliotek i Finland? Eller jobbar du med annat än svensk service, men har svenska som modersmål? Då behöver vi din hjälp! Som tack för hjälpen kan du vinna ett museikort.

Svenska Kulturfonden utreder som bäst den svenska biblioteksutbildningens situation i Finland, och rekryteringen av svensk personal i biblioteken.

Utredningen ska leda till en rapport med åtgärdsförslag vid årsskiftet 2019­­ – 2020. Den görs i samråd med Finlands Svenska Biblioteksförening och Regionförvaltningsverket. Åland, som har en egen bibliotekslagstiftning, undersöks inte i enkäten.

Du kan hjälpa oss genom att fylla i vår enkät på adressen https://forms.gle/9jEhJJSJFip1daJo6. Enkäten tar ca fem minuter att fylla i.

Vi lottar ut 5 museikort bland deltagarna. Du som redan har ett existerande museikort kan förlänga ditt kort med ett år om du vinner.

Det går att delta i enkäten och utlottningen till och med 20 juni 2019. Tipsa gärna kollegor om enkäten!

Ett stort tack på förhand för din hjälp!

Mer info:

Utredare Maria Grundvall, biblioteksutredning@gmail.com