Kirjastojen tapahtumatIlmoitukset ja kampanjat

Lukuviikko – Luovuutta ilmassa

Vuoden 2020 Lukuviikko lähestyy lukemista luovasti – tarinat eri muodoissaan ruokkivat mielikuvitusta ja herättävät kiinnostuksen lukemiseen ja kirjoittamiseen. Teemana on Luovuutta ilmassa.

Kirjastot voivat järjestää Lukuviikon aikana vinkkausta, tapahtumia ja hyödyntää Lukuviikon materiaaleja.

Lukuviikon juliste perustuu Sanna Pellicionin hurmaavaan kuvitukseen. Julisteen voi ladata A3-koossa. Hyödynnä myös Lukuviikon logo ja banneri.

Lukuviikon päätapahtuma Kirjavinkkausmaraton järjestetään Seinäjoen kirjastolla keskiviikkona 22.4. Päivällä kirjavinkkari suosittelee koululaisille kiinnostavia teoksia. Illan vinkkaustapahtuma on suunnattu aikuisille.

Haastamme kaikki kirjastot mukaan järjestämään omia kirjavinkkaustapahtumiaan Lukuviikon aikana! Varsinkin nuorten on usein vaikea löytää heitä kiinnostavia teoksia, vaikka jatkuvasti julkaistaan toinen toistaan upeampia lasten- ja nuortenkirjoja.

Järjestä tapahtuma ja tiedota siitä sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #lukuviikko. Lukukeskus huomioi valtakunnallisessa viestinnässä tietoonsa tulleet tapahtumat.

Plats
Valtakunnallinen