Ilmoitukset ja kampanjat

Kirjastokaistan blogissa videoiden ja audioiden tekstityksestä

Saavutettavuusdirektiivi on EU:n vuonna 2016 julkaisema direktiivi julkisen sektorin organisaatioiden verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta. Suomessa tuon direktiivin pohjalta on säädetty laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta. Tekstitysten osalta direktiivi tarkoittaa käytännössä, että 23.9.2020 alkaen kaikkien julkisten organisaatioiden tulee tarjota verkkosivujensa video- ja audiosisällöille tekstitykset.

Mietitäänkö teilläkin, miten saavutettavuusvaatimukset vaikuttavat video- ja audiotuotantoonne? Lue Kirjastokaistan blogista, miten me valmistaudumme hoitamaan videoiden ja audioiden tekstitykset saavutettavuusdirektiivin mukaisesti ja miten direktiivin noudattaminen tulee vaikuttamaan video- ja audiotuotantannon volyymiin.

Kirjastokaistan blogissa videoiden ja audioiden tekstityksestä

Kirjastokaista / Kirjastot.fi