Meddelanden och kampanjer

På Bibliotekskanalen: ny bloggtext om Agneta Möller-Salmelas arbete och nya videor

I Bibliotekskanalens blogg har högskolepraktikanten Kristina Brushane skrivit om Agneta ”Netta” Möller-Salmelas arbete och om Hangö biblioteks Upplevelserum. Inspirationen för artikeln har kommit både från de erfarenheterna som samarbetet med Netta har givit, men också från videorna som gjorts i Hangö och som finns att se på i Bibliotekskanalens sidor. Artiklarna som Kristina Brushane har skrivit finns att läsa både på finska och på svenska.

Bibliotekskanalen:

Förtrollande berättelser: Fantasins makt i Hangö stadsbiblioteks Upplevelserum

Kirjastokaista:
Tarinoiden lumoissa: Mielikuvituksen voimaa Hangon kirjaston Elämyshuoneessa

På Bibliotekskanalens webbplats går det att hitta fler videor som är resultatet av ett flerårigt, fortsatt samarbete mellan Bibliotekskanalen och Agneta Möller-Salmela.  En del av videorna är producerade av Bibliotekskanalen och en del av Hangö stadsbibliotek. Alla programmen är menade för allmän användning.