Fortbildning och seminarier

Webbinarium: TikTok, Snapchat och andra nyare somekanaler ti 18.5 kl. 14-16

Kan följas på nätet

TikTok, Snapchat och andra nyare somekanaler

Tisdag 18.5. kl. 14-16

Somekanalerna förändras hela tiden och påverkas av både utvecklingen och teknologin såväl som förändringarna i användarnas beteende och behov. Många har redan bekantat sig med Facebook och Instagram, men vad kan andra sociala medier erbjuda biblioteket? Vad kan biblioteket t.ex. göra i TikTok och Snapchat? Hur kommer du igång med att skapa TikTok-videor? Vad kan man göra med till exempel Discord, Telegram och Signal?

Välkommen med på ett intressant webbinarium där vi fokuserar på de nyare somekanalerna och utforskar olika funktioner och hur man kan använda dessa tjänster. Under de två timmarna kommer vi att testa TikTok i praktiken, så om du vill pröva att göra egna videon får du gärna installera appen och skapa ett konto på förhand.

Delta: https://us02web.zoom.us/j/83312587412

Lärare: Linda Mannila, som arbetar som utbildare, forskare och entreprenör på Digismart. Hon har också grundat Make It Finland, vars uppgift är att möjliggöra digital utbildning.

Utbildningen är kompletterande fortbildning för bibliotekets personal och hör till den regionala utvecklingsuppgiften. Utbildningen är gratis för deltagarna. Ange gärna ditt fulla namn (förnamn och efternamn) när du loggar in dig på webbinariet.

VÄLKOMMEN!

Plats