Lediga jobb

Vikariat som biblioteksfunktionär för tiden 16.8.2021-28.2.2022

Ett vikariat som biblioteksfunktionär med arbetstid 100% på Stadsbiblioteket i Närpes lediganslås för tiden 16.8.2021 - 28.2.2022.

Till vårt trevliga gäng söker vi dig som tycker om att arbeta med människor, har god samarbetsförmåga och servicekänsla och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Behörighetskrav är lämplig examen på yrkes- eller högskolenivå.

Till de centralaste arbetsuppgifterna hör att delta i utåtriktad verksamhet, samarbeta med daghem och skolor samt att hålla bl.a. sagostunder inför grupper. Grundläggande IT-kunskaper är nödvändiga.

Arbetet innehåller även kundservice vid lånedisken, schemalagt kvällsarbete, turer som hjälpfunktionär i bokbussen samt övriga till biblioteksyrket hörande uppgifter.

Att vara flexibel samt inneha litteraturkännedom är en förutsättning. Tidigare erfarenhet inom biblioteksbranschen värdesätts.

Språkkraven är utmärkt förmåga att i tal och skrift använda svenska och god förmåga att tala finska. Lön enligt AKTA. Vi tillämpar en prövotid på 3 månader. Den som väljs ska visa ett godtagbart intyg över sitt hälsotillstånd innan arbetet inleds.

Ansökningstiden är 14-27.6.2021

Närpes