Meddelanden och kampanjer

Bibliotekens gemensamma digitala läskampanj inspirerade till läsning

Sommarens digitala läskampanjer för barn och ungdomar avslutades 31.8. Så här gick kampanjen enligt siffrorna ur vår statistik:

• Under kampanjtiden 1.6-31.8.2021 besöktes barnens Thinglink-plattformar Den förvrängda parkens hemlighet och Lumotun puiston salaisuus 21 766 gånger samt ungdomars Det lästa landet och Luettu maa 6431 gånger.
  • Det lästa landet och Luettu maa hade dessutom egna TikTok- och Instagram-konton under sommaren. TikTok-videorna fick sammanlagt 14 182 visningar, gillades av 586 användare och kommenterades 255 gånger.
  • Kampanjens Instagram-inlägg gillades av 243 användare, och sammanlagt 217 inlägg och 141 Instagram-stories använde hashtaggen #luettumaa #detlästalandet.

Läskampanjernas utseende och mångsidighet har uppskattats av många. Vi skulle gärna vilja få flera synpunkter på kampanjerna och ber er därför svara på vår korta enkät. Enkäten är öppen t o m 13.9.2021. Länk till enkäten: https://forms.gle/NAfQrpRbs51b4ccv7

Specialuppdraget Erte vid Seinäjoki stadsbibliotek