Lediga jobb

Projektkoordinator för demokratiprojekt

Borgå stadsbibliotek söker en projektkoordinator. Anställningsförhållandet är på visstid och deltid (60 %) för tiden 15.8.2022 - 31.7.2023.

Vill du vara med och främja demokratin och samhällsdialogen i Borgå? Har du bra nätverk och erfarenhet av projektjobb och av att ordna evenemang?

Borgå stadsbibliotek har fått statsunderstöd för att främja de allmänna bibliotekens roll som forum för dialog mellan medborgare och beslutsfattare med projektet Porvoossa puhuttaa - Vad bubblar i Borgå?. Projektets huvudidé är att ordna en tvåspråkig diskussionsserie på huvudbiblioteket om aktuella ämnen som engagerar Borgåborna. Inom ramen för projektet ordnas också annan verksamhet som främjar demokratin och samhällsdialogen.

Vi söker nu en projektkoordinator med ansvar för att verkställa och administrera projektet och sköta projektets kommunikation och marknadsföring. Diskussionsserien ordnas på biblioteket hösten 2022 och våren 2023. För att serien ska kunna ordnas behöver projektkoordinatorn hitta diskussionsämnen genom att följa med vad Borgåborna talar om, hitta lämpliga paneldeltagare och locka publik till diskussionerna. Att förverkliga övriga demokratifrämjande evenemang och satsningar hör också till arbetsuppgifterna.

Behörighetskravet är lämplig utbildning, goda kommunikationsfärdigheter, erfarenhet av evenemangsproduktion och projektarbete samt goda kunskaper i finska och svenska. För att lyckas i uppgiften krävs också en god förmåga att knyta nätverk och aktivt följande av diskussionsforum på sociala medier eller övriga plattformer.

Arbetstiden är 36 h 15 min/vecka. Den uppgiftsbaserade lönen är 2 670,35 e/månad (deltidsjobb, så 60 % av detta/månad) + möjligt erfarenhetstillägg. Prövotiden är 3 månader.

Skicka din ansokan senast 28.6.2022 kl.14 via Kuntarekry (arbetsnyckel: 445325)

Skicka din ansökan så fort som möjligt, för vi inleder eventuellt intervjuerna redan under ansökningstiden.

Tilläggsuppgifter får du av chefen för bibliotekstjänster Malin Hollmén, 040 144 7637, malin.hollmen@porvoo.fi.

Borgå
Prästgatan 20, 06100 Borgå