Lediga jobb

FSBF söker konferenssekreterare

FSBF söker en konferenssekreterare för vårens Finlands svenska biblioteksdagar som infaller 11-12.5.2023.
Arbetet innebär att du deltar i planeringen av biblioteksdagarna, hanterar bokningar, marknadsför samt är närvarande under biblioteksdagarna i Vasa. Allt arbete sker i samarbete med en arbetsgrupp.

Finlands svenska biblioteksförening (FSBF) arbetar för biblioteksverksamhet och -gemenskap. Föreningen ordnar årligen Finlands svenska biblioteksdagar, då biblioteksanställda och biblioteksvänner från hela Finland samlas, umgås och fortbildas tillsammans. Nästa gång hålls dagarna i Vasa, 11-12.5.2023.

Arbetet innebär att:

• delta i planeringen och marknadsföringen av biblioteksdagarna
  • hantera bokningar och sköta de praktiska arrangemangen
  • vara närvarande under biblioteksdagarna 11-12.5.2023 i Vasa
  • konferenssekreteraren är en del av ett team som tillsammans planerar dagarna
  • arbetet utförs på timbasis (ca 7h/vecka) flexibelt under perioden januari-maj (enligt överenskommelse).

En del av arbetet sköts på distans men det gagnar uppgiften om personen är bosatt i Vasatrakten då lokalkännedom är en fördel.

Vi önskar att du har goda kunskaper i svenska, men övriga språkkunskaper är en stor fördel. Erfarenhet av föreningsarbete och att ordna evenemang är meriterande.

Föreningen betalar timlön för uppdraget. Föreningen söker också en verksamhetskoordinator och uppdragen kan kombineras.

Skicka in din fritt formulerade ansökan och CV till ordförande Anna-Maria Malm, annamaria.malm@hel.fi, senast 6.12.2022. Om du har frågor om uppdraget eller föreningen, hör av dig till ordförande per e-post.

Finlands svenska biblioteksförening
Anna-Maria Malm