Frågan ställd
12.4.2020

Hej Jag har inget giltigt bibliotekskort. Kan jag få kortet (rätt att använda bibliotekets tjänster) via nätet nu när biblioteken stängda?

Svar

Besvarad
14.4.2020

Om du vill använda bibliotekens e-tjänster kan du be att få ett tillfälligt e-bibliotekskort med tillhörande kod på adressen ekortti@helmetkirjasto.fi.

Tillsvidare kan man endast få ett nytt permanent bibliotekskort och sin första PIN-kod genom att visa id-handlingar när biblioteken öppnar igen. Denna regel finns till för att skydda användarens informationssäkerhet.

0 röster
Fann du informationen nyttig?

Vill du lämna en ny fråga? Skicka din fråga här.

Kommentera svaret

Ei muotoiluja

• Tillåtna HTML-taggar: <i> <b> <s>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.