Frågan ställd
30.12.2004

Det ska finnas en bok som innehåller brev från en ung man till hans fästmö, skrivna under andra världskriget. För några år sedan gav deras dotter ut dessa brev i bokform; vad heter boken som ska ha anknytning till Vasa?

Svar

Besvarad
Sist uppdaterat
30.12.2004

Jag har hittat en bok hos oss som kommer ganska nära:

Taussi-Sjöberg, Marja: Martta och Eero: en finsk familj under kriget 1939-1944 (Stockholm: Atlantis, 1999.

Boken baserar sig på Marttas och Eeros brev under kriget och är skrivet av dottern Marja. Boken har en anknytning till Vasa för Eero vistades här omkring 1942-1943.

Det finns flera exemplar i vårt bibliotek, om du önskar fjärrlåna, skicka e-mail till:

maakunta.kirjasto@vaasa.fi.

3 röster
Fann du informationen nyttig?

Vill du lämna en ny fråga? Skicka din fråga här.

Kommentera svaret

Ei muotoiluja

• Tillåtna HTML-taggar: <i> <b> <s>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.