Musikavdelningen på Tammerfors stadsbibliotek är årets biblioteksutvecklare

Priset för årets biblioteksutvecklare har beviljats till musikavdelningen på Tammerfors stadsbiblioteks huvudbibliotek Metso. Priset på 3000 euro beviljas av undervisnings- och kulturminister Sanni Grahn-Laasonen och tas ur tipsmedel. Priset överräcktes av överdirektör Riitta Kaivosoja vid undervisnings- och kulturministeriet under biblioteksdagarna i Helsingfors på tisdagen.

Priset för årets biblioteksutvecklare beviljas som erkänsla för förtjänstfull verksamhet som utvecklare av bibliotekstjänster. Priset beviljades första gången 2008.

Prismotivering (på finska):

Tampereen kaupunginkirjaston musiikkiosasto kehittää määrätietoisesti ja ennakkoluulottomasti aiemmin jopa katoavaksi ennustettua musiikkikirjastotoimintaa.

Metson musiikkiosastolla musiikki on paljon enemmän kuin pelkkiä nuotteja tai äänitteitä.
Kun aineistot ovat siirtyneet verkkoon, on Metson musiikkiosasto ryhtynyt määrätietoisesti kehittämään musiikkikirjastopalveluja kirjastotilassa. On syntynyt Metso LIVE, livemusiikin ja kirjaston sisällöt yhdistävä uusi toimintakonsepti.

Musiikkiaineistojen avaaminen monikanavaisesti ja yhteistyö musiikintekijöiden sekä erilaisten yleisöjen kanssa on Metson musiikkiosaston menestyksen ydin.

Toiminnallaan musiikkiosasto on tavoittanut runsaasti uusia asiakkaita ja innostanut laajasti musiikkipalvelujen käyttöön.

Innostuksesta, rohkeudesta ja monialaisesta osaamisesta rakentuva Metson musiikkiosasto on tehnyt musiikkista näkyvää ja kuuluvaa, kaikille saavutettavaa.

Ytterligare information: kulturrådet Leena Aaltonen, tfn 0295 3 30344

UKM:s pressmeddelande