Webbplatsen bibliotekeken.fi förnyas den 30 september

Webbplatsen www.biblioteken.fi förnyas. Det nya användargränssnittet publiceras och publiceringsverktyget byts ut den 30.9. Detta kan förorsaka avbrott mellan kl. 7-11. Vi beklagar olägenheten.

Största delen av våra tjänster så som Boksampo, Bibliotekskanalen, Projektregistret, Statistikdatabasen, Frank-samsökning, länkbiblioteket och Web-Kabb fungerar ändå normalt.

Registrera dig på nytt för att få nyheter och meddelanden från Fackkalendern till din e-post

I samband med förnyelsen ändras också Fackkalendern. För att också i fortsättningen få meddelanden till e-posten om aktuella kurser, seminarier, evenemang och lediga arbetsplatser måste du registrera dig på nytt som användare vid Biblioteken.fi. I fortsättningen är det också möjligt att beställa svenskspråkiga nyheter (Aktuellt i biblioteksbranschen) till din e-post.

Observera att det i motsats till tidigare inte går att beställa de finska nyheterna och annonserna till din e-post via den svenska sidan. Om du vill ha både finsk- och svenskspråkiga meddelanden måste du separat registrera dig både på www.biblioteken.fi och www.kirjastot.fi. Vi beklagar besväret som detta orsakar förorsakar!

Mera information om hur man registrerar sig publiceras på den förnyade webbplatsen när de nya sidorna tas i bruk.

Redaktionen för biblioteken.fi

redaktionen@biblioteken.fi