Lohikäärmekuukausi

lapset
0-2h
under 500€

Lohikäärmekuukausi ja -satutunti (eskarit, viskarit) toteutettiin yhteistyössä Kirjan Talo -hankkeen ja kirjailija Emilia Lehtisen kanssa. Emilia Lehtinen on kirjoittanut kolme humoristista, riimillistä lohikäärmekirjaa. Satutunnilla lapset osallistetaan riimittelyyn. Tavoitteena on tukea lasten kielellistä kasvatusta ja seikkailla sadun ja lohikäärmeiden maailmassa. Satutunnin jälkeen lapset piirsivät päiväkodissa lohikäärmeitä ja piirustukset olivat näytteillä Kannelmäen kirjaston lastenosastolla. Lohikäärmekirjoja oli myös lainattavana.

Lukukausien aikana, esim. tammikuussa.
Kirjan Talo -hanke, Tommi Parkko ja Emilia Lehtinen. Päiväkodit kutsuvieraina.
Sopiva satutila osallistujamäärän mukaan. Tietokone ja videotykki kuvien näyttämistä ja musiikin kuuntelua varten.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Sopimus kirjailijan kanssa Kirjan Talo -hankkeen kautta, kirjaston palkkiolomake.

1. Yhteydenotto Kirjan Talon Tommi Parkkoon ja Emilia Lehtiseen. 2. Tapahtuman ajankohdan ja yksityiskohtien suunnittelu. 3. Tilanvaraus. 4. Tarvittaessa kutsut päiväkotiin ja muu markkinointi paperiesittein ja netissä. 5. Tapahtuman toteutus, kirjanäyttely ja piirustusnäyttely. 6. Palaute ja arviointi -> kehittäminen.

1,5-2 kk ennen, jotta käytännön asiat ehtii sopia ja ehtii markkinoida.
Päiväkodit, kirjaston nettisivut ja Facebook, paperimainokset kirjastossa ja alueella. Hesarin Minne mennä -palsta ja aluelehdet. Facebookissa tapahtuman jälkeen kuvia ja lyhyt juttu.
Annat att ta i beaktande
Helppo tapahtuma. Kiva saada lastenkirjailija kertomaan omista kirjoistaan.
Kirjaston puolelta 1-2 henkilöä käytännön asioihin. Tilan järjestäminen/sisustaminen esim. lohikäärmepehmoin (saa Ikeasta) ja tekniikan varmistus hyvissä ajoin. Kirjailijan vastaanottaminen.
Kannelmäen kirjasto
outi.gottvalles@hel.fi tuulikki.kuurne@hel.fi 09-3108 5042