Kuvataidepaja

kaikki asiakkaat
lapset
nuoret
useamman päivän tapahtuma tai teemaviikko
under 100€

Kuvataidepajassa piirretään niin paperille kuin tabletillekin, inspiroidutaan näyttävistä ja kekseliäistä tablet-peleistä ja tehdään vaikka veistoksia muista osallistujista! Teokset julkaistaan pajan omassa blogissa. Pajan kruunaa rintamerkkien tekeminen omista piirroksista ja piknik.

Milloin vain, tosin piknikiä varten kelpo kesäsää lie paikallaan.
Värikyniä, -liituja, tusseja ja paperia piirtelyyn. (Lapsille suunnattuun pajaan: tyhjiä ruutuvihkoja, saksia, liimaa ja tarroja / leikeltäviä lehtiä vihkojen tuunaukseen esim. lukupäiväkirjoiksi. Nuorimmat koululaiset nauttivat myös värityskuvista - niitä voi tehdä ja kopioida itse tai tulostaa netistä.) iPad-setti, jossa ohjelma nimeltään Paper kaikkine osineen piirtämiseen ja julkaisuun, sekä esimerkiksi pelit Monument Valley ja Botanicula inspiraationlähteeksi. Pinssikone ja aihioita. Digikamera tai älypuhelin, jos halutaan julkaista kuvat kuvanveistäjäleikin ihmisveistoksista. Keksejä ja mehua piknikiä varten.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Kuvaus- ja julkaisuluvat alaikäisten osallistujien vanhemmilta, jos pajaa halutaan dokumentoida valokuvin tai julkaista piirroksia netissä. Alaikäisille suunnattuna kuvataidepajaan ilmoittautuminen on suotavaa, jotta saadaan huoltajain yhteystiedot jo etukäteen. Mahdollinen tilavaraus.

Välineet pöytään, ohjaaja kertoo homman idean suunnittelemansa aikataulun puitteissa ja työskentelemään. Ylläpidetään keskustelua ja jos mahdollisuus musiikin kuunteluun on niin aina parempi. Marssijärjestys joustavasti tilanteen mukaan - vihkojen tuunausta joko ensin tai täytteeksi, jos pinssikone ei saapunutkaan ajallaan. Kuvanveistäjää (osallistujat tekevät toisistaan veistoksia asettelemalla heidät mieleisiinsä asentoihin) voi leikkiä hyvällä säällä ulkonakin, ja lapset ja nuoret kaatavat siihen mielellään paljon aikaa, ja ylimääräistä energiaa voi purkaa pelaamalla peili. Tablet-pelit ovat sekä inspiroivia että koukuttavia, ja niitä voi aina pelailla eteenpäin vaikka kaverin kanssa, jos kuvataiteilu takkuaa.

Markkinointi vähintään kahta viikkoa ennen. Pinssikone ja tablettisetti kannattaa varata kuukausia etukäteen, jos pajan aikoo sijoittaa tapahtumien ruuhka-ajalle. Ohjelmat tableteille ajoissa. Mahdollinen tilavaraus kuntoon.
Tiedotus hoituu julistein, flyerein ja sosiaalisen median keinoin - perussetti. Julisteita ja flyereita sopii ripotella kohderyhmän mukaan kirjaston eri osastoille, lähikirjastoille, kouluille ym.
Annat att ta i beaktande
Juuri kesälomalle päässeille koululaisille tuntui sopivan kolmipäiväinen paja, kunakin päivänä 2-3 tuntia. Aikuisille suunnattuna pidempikin menee.
Välineiden paikallaolo, kuvausluvat kunnossa, iPadien Paper-ohjelmaan export-asetukset kuntoon jos halutaan julkaista piirrokset suoraan blogiin.
Myllypuron mediakirjasto
Mari / Myllypuron mediakirjasto, p. 09 310 85092