Kirjastorokki

nuoret
jokin muu
gratis

Kirjastorokki on Rovaniemen kaupunginkirjaston musiikkiosaston perinteikäs elävän musiikin tapahtuma, joka nykyisin järjestetään syksyisin Rovaniemi-päivien aikaa. Kirjastorokki on ensisijaisesti tarkoitettu aloitteleville bändeille.

Kirjastorokin sisartapahtumia ovat mm. jo useamman vuoden toiminut Kirjastometalli sekä kirjastopunkki. Tuoreimpana on lokakuussa ensimmäistä kertaa järjestettävä KirjastoRoots.

Isomman tapahtuman yhteydessä.
Rovaniemen kaupunginkirjaston musiikkiosasto yhteistyössä kulttuuripalvelukeskuksen ja Taiteen edistämiskeskuksen kanssa.
PA-laitteet, backline, valotekniikka, miksaaja.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Ilmoitus Teostolle suositeltava.

Otetaan yhteyttä bändeihin ja varataan tila. Tehdään tapahtumajuliste ja tiedotetaan somessa ja muussa mediassa.

Tapahtumapäivänä pystytetään tekniikka ja tehdään kaikille bändeille (4-5) soundcheck sekä sovitaan esiintymisjärjestys. Tapahtuman jälkeen tekniiikka puretaan ja tila siivotaan.

Noin kuukausi ennen tapahtumaa. Bändeihin kannattaa olla myös yhteydessä, sillä etenkin nuoret yhtyeet saattavat unohtaa, että yhtyettä ei enää olekaan tms.
Sosiaalinen media ja muu media. Kirjoitetaan puffi ja levitetään julisteita.
Annat att ta i beaktande
Vaikka Kirjastorokin aikana ei ole koskaan ollut ainoatakaan järjestyshäiriötä, kannattaa tapahtumassa olla mukana yleisen turvallisuuden nimissä vähintään yksi kortillinen järjestyksenvalvoja.
Aikataulun kannattaa olla väljä, jotta vältytään stressaavalta kiireeltä.
Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto
marko.niemela@rovaniemi.fi