Tuunaa oma satuhahmo-työpaja

lapset
0-2h
under 100€

Tuunaa oma satuhahmo!- työpaja.
-Kuuntelemme sadun
-Piirrämme tai askartelemme oman satuhahmon
-Pystytämme satuhahmoista näyttelyn

Askartelutarvitteita, tarroja ja nappeja, koristelemiseen ja satuhahmojen luomiseen. Tyhjiä maitopurkkeja ym. kotitalouksista löytyvää. Paljon liimaa ja teippiä.

1. Hanki tarvikkeita: Tyhjiä maitopurkkeja ym. askarteluun sopivia tarvikkeita esim. henkilökunnan kotoa . Lisäksi kartonkeja, tarroja, erivärisiä ja kokoisia nappeja..ym. askartelutarviketta.
2. Mieti montako osallistujaa tapahtumaanne sopii ja tarvitaanko tapahtumaan etukäteisilmoittautuminen. Vanhemman kannattaa olla mukana lastensa kanssa.
3. Varaa tila tapahtumalle ja mahdollinen näyttelytila/vitriini.
3. Mainosta, ajoissa!
4. Ota ilmottautumiset vastaan.

Työpajan aluksi työpajan ohjaaja lukee mielikuvitusta kirvoittavan sadun ja esittelee esimerkkejä tutuista ja vähän vieraammistakin satuhahmoista. Mukana voi olla joitakin omia esimerkkiaskarteluja. Sen jälkeen päästetään lapset askartelun pariin.
Lopuksi kootaan näyttely satuhahmoista.

N. kuukausi ennen tapahtumaa. Tämä riippuu siitä, minkälaisia tarvikkeita haluat tapahtumaan: esim. henkilökunnalta maito- yms. purnukoiden keräämiseen voi kulua aikaa.
Tee erilaisia ja erikokoisia ilmoituksia ja flyereita, muista mainostaa myös somessa.
Voit ladata kirjaston kotisivuille ja someen-kuvia tapahtumasta jälkikäteen, esimerkiksi minkälaisia hahmoja lapset askartelivat.
Annat att ta i beaktande
Jos lapsi jättää työnsä kirjastoon näyttelyyn, merkitse hyvin työhön lapsen nimi, jotta sen voi myöhemmin hakea takaisin.
Valmistele tila: suojaa pöytätasot ja jaa askartelutarvikkeita etukäteen pöytiin.
Lahden kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
jenna.ojala@lahti.fi