iPad-musapaja

kaikki asiakkaat
puoli päivää
gratis

Tehdään musiikkia tablet-tietokoneella yksin tai ryhmässä. Sopii niin nuorille kuin vanhemmillekkin. Tavoitteena madaltaa kynnystä musiikin tekemiseen. Ohessa voi käsitellä mediakasvatuksellisia teemoja.

Ei tiettyä ajankohtaa
Kirjaston henkilökunta. Yksikin työntekijä riittää. Kirjastot joilla iPadeja, jos tarpeen.
Tilattava iPad-setti, suositeltava ohjelma on Figure. Kuulokkeet jokaista iPadia varten, vaihtoehtoisesti miksauspöytä, kaiuttimet sekä liitäntäpiuha iPadien ja miksauspöydän välille. (Piuha miniplug 3,5mm + XLR stereo)
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Lasten/nuorten tapahtuman dokumentointia varten kuvausluvat. Ei muita lupia.

Esitellään iPad ja Figure-ohjelma. Ohjaaja näyttää esimerkin, jonka jälkeen osallistujat saavat kokeilla yksin tai ryhmässä musiikin tekoa. Tuotokset voidaan exportata iTunesiin tai suoraan Soundcloudiin, jos työt halutaan esille (vaatii etukäteen rekisteröidyn ilmaisen Soundcloud-tilin).

Markkinointi riittävän ajoissa. iPad-setin varaus, jos käytössä. Huolellinen tutustuminen Figureen ennen tapahtumaa.
Tapahtumapäivänä varmuuden vuoksi tunti valmisteluun.
Informering
Markkinointi käyntiin riittävän ajoissa, esim. kaksi viikkoa etukäteen. Kohderyhmän mukaisesti julisteet, flyerit, Facebook, Helmet ja muut kirjaston tiedotuskanavat.
Annat att ta i beaktande
Iloinen mieli!
Inverkan på annan verksamhet i biblioteket, t.ex. oväsen
Pädien, ohjelman ja äänentoiston toimivuus on testattava ennen osallistujien saapumista! Soundcloud-tili pitää olla valmiiksi asetettuna Figuren export-asetuksissa, mikäli tuotokset halutaan tätä kautta julkaista.
Myllypuron mediakirjasto
myllypuron_mediakirjasto@hel.fi -> Mika, Mari & Hannu, p. 09 310 85092