Syyslomarieha

nuoret
puoli päivää
under 100€

Lapsille ja varhaisnuorille suunnattu iltapäivän mittainen tapahtuma syysloman aikaan. Tapahtuma sisälsi seuraavat toiminnat: pelaamista (voittajat palkittiin), valomaalausta, DJ workshop, Hullunkurisia potretteja -kuvauspiste, pinssipiste ja kasvomaalausta. Tavoitteena tarjota lapsille hauskaa syyslomatoimintaa ja tutustuttaa heitä kirjaston henkilökuntaan. Tapahtumassa välipalatarjoilu.

Syysloman tai talviloman aikana, esim. klo 14-18.
- suunnittelu 1 hlö
- pajassa paikalla 2-3 kirjaston työntekijää
Kasvomaalauksia varten värit ja pensselit. Pelipistettä varten videotykki, valkokangas ja pelikonsoli. Pinssipisteeseen pinssikone, sakset ja poistolehtiä. Valokuvauspisteeseen kamera sekä rekvisiittaa (peruukkeja, hattuja etc). Dj workshoppiin tarvittavat laitteet.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
- ei tarvita

1. Tapahtuman sisällön suunnittelu kirjastohenkilökunnan taitojen perusteella (millaisia toiminnallisia pisteitä tulee)
2. Mahdollisesti sponsorin pyytäminen kuvauspisteen rekvisiittaa varten (meillä oli Pilailupuoti).
3. Pajan aikataulutus ja mainoksen teko (mainokseen sponsorin logo).
4. Mainosten jako alueella laajasti sekä verkossa. Mainos myös lähikoulun Wilmaan.
5. Materiaalien,tarjoilujen ja palkintojen osto.
6. Tapahtuman käynnistäminen.

1 kk ennen tapahtumaa, että ehditään hyvin mainostaa.
Informering
- mainosjulisteet ja flyerit kirjaston tiloihin, kouluihin, nuorisotalolle ja alueen ostarille.
- verkkomainonta: kirjaston fb-sivut ja verkkosivut, koulun Wilma. Tapahtumasta mainos myös Metro-lehden välissä olevaan syysloma-tiedotelehteen.
Annat att ta i beaktande
Pelipisteellä on hyvä olla vetäjä koko tapahtuman ajan, että kaikki halukkaat pääsevät pelaamaan. Pelivalinnoissa hyvä huomioida myös tytöt.
Inverkan på annan verksamhet i biblioteket, t.ex. oväsen
Tila on hyvä sisustaa teeman mukaisesti. Kirjaston tiskille tiedotus tapahtumasta muita asiakkaita varten. Lopuksi hyvä varata tarpeeksi aikaa siivoamiselle, esim. pinssipiste on sotkuinen.
Myllypuron mediakirjasto (osana Osaavat verkostot -hanketta)
Anki Mölläri, anki.mollari(a)hel.fi, Mika Keijonen, mika.keijonen(a)hel.fi