Tablettitohtori

ikäihmiset
kirjaston henkilökunta
0-2h

Avoimessa opetustilanteessa kirjaston tiloissa opastetaan henkilökohtaisesti asiakkaita käyttämään omia tablettejaan sekä m,yös kirjaston tabletteja.

arki-iltapäivisin
Kirjaston oma henkilöstö tai esim. it-alan opiskeilijat. Ulkopuolisen opastajan käytössä ongelmana voi olla se, että opetettavien osaamistasoa ei pystytä arvioimaan.
Muutama erilainen tabletti kirjastolta, valmiiksi tehty helppo perusohje yleisempien tablettimallien käyttöön.

Vetävä ilmoitus kirjaston tiloissa ja netissä. Oulussa opastajalla oli ilmoituksen kuvassa lääkäritakki ja stetoskooppi, mikä herätti hilpeyttä

Pari viikkoa etukäteen, jotta tieto saavuttaa asiakkaat.
Hyvä ilmoitus etukäteen, kirjastotiloissa kuulutus ennen tapahtuman alkua, jos se on mahdollista.
Riittävästi tuoleja, rauhallinen ympäristö, lähistölle varahenkilö, jos opastettavbia tulee yhtä aikaa paljon.
Oulun kaupunginkirjasto
maija.saraste@ouka.fi