Kirjasatoa

ikäihmiset
kirjaston henkilökunta
koko päivä

Kirjasatoa esittelee valikoidun otannan edellisen vuoden kirjallisuutta. Muun muassa parhaimmat dekkarit, kotimaisen kaunokirjallisuutta, musiikkikirjallisuutta, viihdekirjallisuutta, fantasiaa ja sarjakuvia.

Tammi-maaliskuu
Kirjaston henkilökunta, koulukirjastot, maakuntakirjastot, oppilaitokset, varhaiskasvatus, AMK, yliopisto
Power point-esitykset ja kirjalistat, luentosali, seinä ja videotykki, Lync-etäyhteysmahdollisuus plussaa.

Kirjaston henkilökunnasta vapaaehtoiset ilmoittautuvat esittelemään oman jonkin kirjallisuuden lajin. Ilmoittautumiset otetaan vastaan ja esitysjärjestys suunnitellaan jo syksyllä. Kukin esittelijä saa aikaa 30-40min. Tuossa ajassa esittelee pikaisesti 10-20 kirjaa. Paria kuukautta ennen tapahtumaa lähetetään kutsut ja määritellään ilmoittautumispäivä osanottajille.

Viimeistään puolta vuotta aikaisemmin, jotta esittelijöillä on tarpeeksi aikaa lukea esiteltävät kirjat.
Kutsut yhteistyökumppaneille, markkinointi kotisivuilla ja somessa, palautteet tapahtuman jälkeen asianosaisille.
Tekniikan toimivuus, mahdollinen kahvitarjoilu, kuulutukset ja tapahtuman juontaminen.
Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto, Oulu City Library
Heidi Karhu