Terveysteemainen kirjavinkkaus

aikuiset
0-2h
gratis

Lauritsalan hyvinvointiasema pyysi kirjastoa vierailulle kertomaan kirjaston terveysvaikutuksista ja vinkkaamaan terveysaiheisia kirjoja terveysteemakerholle. Kaksi kirjaston työntekijää lähti kirjakassin ja esitteiden kanssa hyvinvointiasemalle sovittuna ajankohtana. Työntekijät aloittivat ensin kertomalla kirjaston tai lukemisen terveysvaikutuksista (fyysiset ja psyykkiset) ja vinkkasivat vuorotellen terveysaiheisia kirjoja.

Kirjasto, kaupungin terveyspalvelut
Kirjat, lainattavat urheiluvälineet, esitteet

Valmistellaan vinkkaus terveysteeman mukaisesti: mitä kirjaston tai lukemisen terveysvaikutukset ovat: kaikille avoin, yhteisöllinen ja sosiaalinen, vertaistukea...

Kirjallisuutta esim. jumppaohjeet, vertaistukea tarjoavat tarinat tai elämäkerrat, hauskat kirjat, mitkä vain lisäävät fyysistä terveyttä tai mielenterveyttä.

Lainattavista urheiluvälineistä voi kertoa myös tai ottaa niitä näytille mukaan.

Vinkkausta hyvä suunnitella jo kuukautta, viimeistään paria viikkoa ennen.
Informering
Kerhon vetäjä on pyytänyt kirjaston vieraaksi, hän on tiedottanut asiakkailleen.
Lappeenrannan kirjasto, Lauritsalan lähikirjasto
Lauritsala 05 616 4771