Soturikissat-tapahtuma

puoli päivää
under 100€

Tapahtumapisteet:

• lukumaraton (kirjaston työntekijä ja lapset lukevat Soturikissakirjoja)
  • lukukissa (ajanvarauksella, yksi tai kaksi lukijaa kerrallaan, aikaa 10-15 min. per lapsi)
  • nimigeneraattori (lapsi nostaa kaksi eriväristä lappua laatikosta. Näistä muodostuu lapsen Soturikissanimi esmi. tuli ja tähti. Pisteen vetäjä ottaa laput ja kertoo kaikille kuulijoille: sinun Soturikissa nimesi on: Tulitähti)
  • suunnittele oma Soturikissahahmosi (yhdistettynä nimigeneraattoriin, nimen kertomisen jälkeen nimigeneraattorin vetäjä antaa lapselle lapun, johon kirjoitetaan juuri saatu Soturikissa nimi, jonka jälkeen lapsi voi mennä suunnittelemaan hahmonsa antamalla sille klaani, ikä ja luonne sekä piirtämällä kissan ulkonäkö)
  • askartelupaja (itsenäinen piste: askarrellaan kissan naamio askartelupisteen välineistä. Huom. hyvä ständi ohjeineen sekä mallikappaleineen oltava)
  • pinssipaja (painatetaan pinssejä Soturikissakuvin. Kuvat voi piirtää itse, Oulunsalo sai Soturikissa kuvia kirjan julkaisijalta, kannattaa kysyä)
  • selfie-seinämä (itsenäinen piste: otetaan selfie Soturikissa seinämän edessä, tähänkin Oulunsalo sai Soturikissa kuvia kirjan julkaisijalta, kannattaa kysyä)
  • kasvomaalausta (tapahtumapisteen vetäjä piirsi lapselle viikset ja nenän)
  • Parantajainpesä (itsenäinen piste: tietovisana yrttitunnistus, jossa maistellaan ja haistellaan yrttejä, joita parantajat käyttävät Soturikissakirjoissa kissojen haavoihin. Samalla kysytään parantajaintietoutta kysymällä esim. millä parannetaan mikäkin Soturikissakirjoista tuttu vaiva)
Lauantai esim. klo 12-16
Oulun kaupunginkirjasto