Senioreiden älylaitemessut

ikäihmiset
puoli päivää
gratis

"Harkitsetko uuden älypuhelimen tai tabletin hankintaa? Tervetuloa kirjastoon tutustumaan erilaisiin älylaitteisiin ennen ostopäätöksen tekoa. ATK Seniorit Mukanetti ry:n vertaisohjaajat esittelevät eri valmistajien uusimpia älypuhelimia ja tabletteja sekä opastavat niiden käytössä."

Tapahtuman tavoitteena on rohkaista ikäihmisiä tietotekniikan pariin. Uuden älylaitteen hankkimiseen voi liittyä monenlaisia huolia, joihin laitteisiin tutustuminen epäkaupallisessa ympäristössä voi auttaa. Vertaisohjaus madaltaa kynnystä osallistua. Älylaitemessut ovat myös hyvä tilaisuus markkinoida kirjaston digitukea.

SeniorSurf-päivä, Vanhustenviikko
- ATK Seniorit Mukanetti ry (Pirkanmaa), Enter ry (Uusimaa) tai muu alueellasi digiopastusta tarjoava senioreiden yhdistys
- Vanhustyön keskusliitto
- Älylaitteet yhteistyökumppanilta ja/tai kirjastolta
- Esteetön tila
- Avoin langaton verkkoyhteys ja sähköpistokkeita

Selvitä alueellasi digiopastusta järjestävä taho ja pyydä heitä yhteistyöhön kanssasi. Senioreiden digiopastuksen järjestäjiä on koottu mm. SeniorSurfin opastuspaikkakarttaan (https://www.seniorsurf.fi/opastuspaikat/).

Älylaitemessut voi järjestää myös kirjaston omilla laitteilla ja kirjastohenkilökunnan voimin, jos siihen on mahdollisuus.

- Kaupunkisi/kuntasi/alueesi Vanhustenviikon tiedotuskanavat sekä ikäihmisten palvelut
- Jalkautuminen alueesi muihin Vanhustenviikon tapahtumiin
- Yhteistyökumppanisi tiedotuskanavat
- SeniorSurf-päivän kansallinen tiedotus (seniorsurf.fi)