Luonto lainassa -viikko

työpajat
kaikki asiakkaat
kirjaston henkilökunta
useamman päivän tapahtuma tai teemaviikko
gratis

Vuonna 2020 Luonto lainassa -viikon teema on vesiensuojelu. Jokainen voi osallistua Luonto lainassa -viikkoon helposti vierailemalla omassa kirjastossaan ja lainaamalla aiheeseen liittyvän kirjan.

Kirjastot voivat tulostaa Suomen luonnonsuojeluliiton nettisivuilta julisteen ja laittaa sen esille vesiaiheisten kirjojen kanssa. Kuka tahansa voi itse järjestää ohjelmaa ja keksiä vesiensuojeluun liittyviä tempauksia. Ota yhteyttä lähikirjastoosi tai Luonnonsuojeluliiton paikallisyhdistykseen ja ehdota!

Luonto lainassa -viikon aikana 3.–9.2. kannustetaan liittymään Luonnonsuojeluliiton jäseneksi. Uudet jäsenet saavat liittymislahjaksi Pinnan alla -teemaisen kassin tai kaksi numeroa Suomen luonto -lehteä. Lue lisää: sll.fi/luontolainassa

3.–9.2.2020
Suomen luonnonsuojeluliitto ry
Juliste ja vesiteemaisia kirjoja. > sll.fi/luontolainassa

Yksinkertaisimmillaan Luonto lainassa -viikkoon voi osallistua lainaamalla vesiaiheisen kirjan. Viikko on pop up -henkinen vapaa tapahtuma, johon kuka tahansa voi keksiä vesiensuojeluun kannustavaa tai tietoutta lisäävää toimintaa ja tempauksia. Veden kaikkia olomuotoja voi hyödyntää; muista myös lumi ja jää! Ehkäpä lumiukot kutsuvat tutustumaan kirjaston tarjontaan jo pihalla. Nyt on myös hyvä hetki lainata itseään luonnolle ja liittyä Suomen luonnonsuojeluliiton jäseneksi.

Jaa tietoa sosiaalisessa mediassa tunnisteella #luontolainassa. Kiinnitä juliste kirjastoon keskeiselle paikalle vesiaiheisten kirjojen oheen. Tiedota kirjaston nettisivuilla.
Suomen luonnonsuojeluliitto
jenni.hamara@sll.fi