Lukuviikko – Luovuutta ilmassa

työpajat
kaikki asiakkaat
kirjaston henkilökunta
useamman päivän tapahtuma tai teemaviikko
gratis

Vuoden 2020 Lukuviikko lähestyy lukemista luovasti – tarinat eri muodoissaan ruokkivat mielikuvitusta ja herättävät kiinnostuksen lukemiseen ja kirjoittamiseen. Teemana on luovuutta ilmassa.

Kirjastot voivat järjestää Lukuviikon aikana vinkkausta, tapahtumia ja hyödyntää Lukuviikon materiaaleja.

Lukuviikon päätapahtuma Kirjavinkkausmaraton järjestetään Seinäjoen kirjastolla keskiviikkona 22.4. Päivällä kirjavinkkari suosittelee koululaisille kiinnostavia teoksia. Illan vinkkaustapahtuma on suunnattu aikuisille.

Haastamme kaikki kirjastot mukaan järjestämään omia kirjavinkkaustapahtumiaan Lukuviikon aikana! Varsinkin nuorten on usein vaikea löytää heitä kiinnostavia teoksia, vaikka jatkuvasti julkaistaan toinen toistaan upeampia lasten- ja nuortenkirjoja.

Järjestä tapahtuma ja tiedota siitä sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #lukuviikko. Lukukeskus huomioi valtakunnallisessa viestinnässä tietoonsa tulleet tapahtumat.

20.4.-26.4.2020
Lukukeskus