Myyrän kesäloma

lapset
jokin muu
gratis

Lastenosastolta pois siirretyn myyrä-pehmolelun lomakuvia. Myyrä on ollut suosittu pienten lasten keskuudessa ja koronan takia siirsimme sen pois osastolta, ettei lapset pääse halailemaan sitä. Tämä herätti kysymyksiä, missä Myyrä on, joten kehitimme Myyrälle kesälomamatkan halki Suomen. Myyrä lähetti lomatervehdyksen postikortilla viikoittain jostakin päin Suomea. Postikorteissa oli kuvia Myyrästä ja tunnetuista kotimaisista matkailukohteista. Kortit ripustettiin roikkumaan lastenosastolle ja viereen laitettiin kartta, josta pystyi seuraamaan Myyrän matkan etenemistä.

Pehmolelu, kuvankäsittelyohjelma, kamera
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Myyrän reissukuvien tulee olla itse otettuja tai vapaasti käytettävissä ja muokattavissa olevia kuvia.

Ensin myyrälle tehdään matkasuunnitelma ja etsitään joko omista kuvista tai netistä kohteiden valokuvia, joihin myyrä photoshopataan. Kuvat tulostetaan noin postikorttikokoisina ja korttien kääntöpuolille kirjoitetaan terveiset.

Myyrä Helsingissä

Kerran viikossa saapui uusi kortti, joka ripustettiin näytille. Ohessa olevaan karttaan merkittiin myyrän reitti.

Lahden kaupunginkirjasto
Lasten ja nuorten palvelut / lastenosasto.kirjasto@lahti.fi