Pakohuonepeli Harry Potterin maagisessa maailmassa

pelit
lapset
nuoret
useamman päivän tapahtuma tai teemaviikko
under 100€
Mer information: Hinta riippuu rekvisiitasta ja miten paljon pystyy tekemään itse.

Harry Potter Book Night on tunnetusti järjestetty yleensä helmikuun alussa. Nykyään tapahtumien järjestämistä varjostaa korona, joten suunnittelussa otettiin huomioon se, että isoja ryhmiä ei voi kokoontua viettämään tapahtumia. Siksi siis pakohuonepeli oli ratkaisu tähän, koska kerraallaan huoneessa on rajattu määrä osallistujia.

Vaikka Book Night siirtyi kesään, päätimme järjestää hiihtolomaviikolle tekemistä. Pakohuone varattiinkin nopeasti loppuun ja jonoonkin jäi innokkaita pelaajia.

Itse pakohuoneessa pelaajat pääsevät etsimään kadonnutta lohikäärmeen munaa erilaisten arvoitusten avulla. Peli rajattiin 2-4 henkilölle. Ikärajaksi laitettiin 11 v., mutta nuoremmat pääsivät osallistumaan vanhempien seurassa. Peliin varattiin aikaa 30 min., joka riitti oikein hyvin pelin läpäisyyn. Kaikki pakohuoneen läpäisseet saivat diplomin suorituksestaan.

Harry Potter Book Night
Tilana meillä oli osa varastotilaa, koska meillä ei ollut erillistä huonetta peliä varten. Tilana se toimi kuitenkin hyvin, rajaksi lattiaan laitettiin teippiä. Rekvisiitaksi etsittiin kaikenlaista maagista ja peliin sopivaa. Varsinaisesti peliin kuuluvat rekvisiitat askarreltiin itse, enimmäkseen ylijääneistä materiaaleista. Pelissä käytettiin myös UV-taskulamppua sekä -tussia.

Toteutus on vähän pitkä kirjoitettavaksi tähän. Jos olet kiinnostunut tai suunnittelet jotain samanlaista, olen tehnyt tästä ohjaajan oppaan kuvineen, jonka mielellään jaan eteenpäin. Ota yhteyttä siis sähköpostilla ja kysy opasta minulta.

Järjestelyt kannattaa aloittaa niin ajoissa kun voi, jos laskee mukaan rekvisiitan askartelun.
Pakohuoneesta tiedotettiin kirjastotilassa, facebookissa, verkkokirjastossa sekä vapaa-aikatoimen tiedotteessa.
Pakohuone tarvitsee aina vetäjän, joten se pitää ottaa huomioon työvuoroissa.
Keuruun kaupunginkirjasto
tiina.leppinen@keuruu.fi