Mediaa ja sanataidetta koululaisten kerhoissa

kirjoittaminen
pelit
sarjakuvat
tabletit
työpajat
lapset
säännöllisesti kokoontuva kerho tms.
under 100€
Mer information: Jos käytössä on tabletteja, kustannuksia tulee vain sovelluksen lataamisesta sekä lähinnä paperista ja muista askartelutavaroista.

Keuruun kaupunki osallistui Suomen harrastamisen malli –kokeiluun. Kirjasto oli mukana ala-astelaisille suunnatussa monilajikerhossa viiden viikon aikana. Kirjasto järjesti erilaisia sanataide- sekä mediasisältöjä kerhoissa. Kerhot järjestettiin kolmella eri kyläkoululla viikon aikana. Jokainen kerhokerta oli 60 minuuttia, mutta jotkut sisällöt venyivät vähän pidemmiksikin. Kerhot sisälsivät sarjakuvapajan, animaatiopajan, lautapelipajan, mobiilipelipajan sekä sanataidepajan.

Kaupungin vapaa-aikatoimi, joka järjesteli Suomen harrastamisen mallin kerhoja
Tabletit sekä sovellukset animaatiopajaa sekä mobiilipelipajaa varten.
Paperia, liimaa. värikyniä, poistolehtiä ja muita mahdollisia askartelutavaraa
Aiheeseen sopivia kirjoja inspiraatioksi

Kerhot voi järjestää myös erillisinä, osana kirjaston muuta toimintaa.

Tämän linkin takana Keuruun kaupunginkirjasto drive-kansio, jossa pieni opas kerhoista sekä tekemiäni materiaaleja, joita saa hyödyntää vapaasti.

Riippuen kerhosta, mutta valmisteluihin ei mene paria päivää enempää.
Riippuen toteutetaanko osana kerhoa vai itsenäisinä tapahtumina. Keuruulla tiedotusta ei tehty, koska pajat olivat osa koululaisten kerhoja.
Melutaso voi nousta, varsinkin animaatiopajassa, jossa nauhoitetaan myös ääntä. Siksi kerhotilan olisi hyvä olla erillinen, suljettu tila.
Keuruun kaupunginkirjasto
tiina.leppinen@keuruu.fi