SeniorSurf Kannelmäen kirjastossa

ikäihmiset
maahanmuuttajat
puoli päivää

SeniorSurf -päivän tarkoituksena on madaltaa kynnystä käyttää tietoteknisiä palveluita ja laitteita, rohkaista uusien asioiden oppimiseen ja opastaa. Tapahtumaan voivat osallistua myös nuoremmat.

Päivän aiheina olivat Vero.fi:n palvelut ja lomakkeet (Verotoimiston viestintä), Sukututkimus netissä (Suomen Sukututkimusseura), Seniorin tietoturva (Enter ry) ja HelMetin e-kirjat ja Promentor Web -kielikurssit (kirjaston henkilökunta). Alustajat pitivät 30 min puheenvuoron ja 15 minuuttia oli varattu kysymyksille. Puolivälissä oli kahvitauko 15 min.

Osallistujia oli 15 ja he saivat paljon uutta tietoa ja kyselivät; nämä palvelut olivat heille uusia.

Päivällä senioreille
Kannelmäen kirjasto/Helsinki, Vero.fi, Suomen Sukututkimusseura, Enter ry
Monitoimitila tms. luokka, nettiyhteys ja videotykki. Tabletit plussaa.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor

1. Suunnitellaan päivän ohjelma hyvissä ajoin. Ota huomioon esim. asiakastoiveet jos mahdollista.

2. Kutsutaan alustajat, sovitaan aikataulut. Varataan tila ja tekniikka.

3. Markkinointi vähintään 1-2 kk ennen (paperiesitteet, HelMet.fi , some, HS Minne mennä, yhdistykset jne).

4. Tapahtumapäivänä keitetään kahvit ja tila järjestetään, varmistetaan tekniikka ja sitten tapahtuu!

Puhujat hankittava hyvissä ajoin, jopa kuukausia ennen, koska esim. viranomaisilla on kiireiset aikataulut.
Informering
Markkinointi ja tiedotus vähintään 1-2 kk ennen (paperiesitteet, HelMet.fi , some, HS Minne mennä, yhdistykset jne). Tapahtuman jälkeen voi jakaa esim. valokuvia kirjaston somessa.
Inverkan på annan verksamhet i biblioteket, t.ex. oväsen
Aikaa järjestelyihin tarpeeksi. Varmista tekniikka.
Kannelmäen kirjasto
tuulikki.kuurne@hel.fi , 09-31085042