Kirjastopyöräily

kirjaston henkilökunta
puoli päivää
under 100€

Joka toukokuu järjestetään Valtakunnallinen pyöräilyviikko -tapahtuma. Sen yhteydessä päätimme vuonna 2013 järjestää yhdessä paikallisen pyöräilyseuran kanssa Kirjastopyöräilyn. Käytännössä tapahtuma oli rauhallinen pyörälenkki, joka kiersi mukavan reitin ympäri kaupunkia useamman kirjastotoimipisteen kautta. Kirjastoissa käytiin sisällä juomassa mehua ja syömässä keksejä ja kuuntelemassa kirjastohenkilökunnan vinkkauksia pyöräilyaiheisista kirjoista.

Lenkki oli myös kirjaston henkilökunnan virkistysiltapäivä.

Lenkillä oli mukana myös Kaisa Leka, joka oli lisäksi illemmalla kirjastossa kirjailijavieraana ja kertoi teoksistaan.

Tiedotus: Kirjastopyöräily kannattaa yrittää saada pyöräilyviikon muun tiedotuksen mukaan. Sen lisäksi hyödynnetään tietenkin kaikkia mahdollisia tiedotuskanavia.

Toukokuu
Kirjasto ja pyöräilyseura
Kannattaa olla yhteydessä pyöräilyviikon muita tapahtumia järjestäviin tahoihin (=pyöräilyseuraan), jotta ei tule päällekkäisyyksiä. Eli jo erittäin hyvissä ajoin kannattaa aloittaa tiedustelu ja tiedotus yhteistyökumppaneiden kanssa.
Kirjastopyöräily kannattaa yrittää saada pyöräilyviikon muun tiedotuksen mukaan. Sen hyödynnetään tietenkin kaikkia mahdollisia tiedotuskanavia.
Hienoa säätä sopii toivoa. Auringonpaisteessa on mukavampi pyöräillä kuin räntäsateessa.
Jyväskylän kaupunginkirjasto
aapo.ruuttunen@jkl.fi