Kirjastoauton kesäpysäkit

lapset
koko päivä
gratis

Kirjastoauton kesätauolla on mahdollista tehdä poikkeamia normaalireitteihin. Kävelykadulle tai leikkipuistoon pysäköity kirjastoauto yllättää ja ilahduttaa kesälomalaisia. Uutena ideana hypetetty pop-up-kirjasto voi siis olla myös kirjastoauto. Näille yllätyspysäkeille voi kehittää myös lisäohjelmaa, esim. tietokilpailuja ja poistokirjamyyntiä.

kesä
Kaupungilta voi joutua pyytämään lupia poikkeuksellista pysäköintiä varten. Leikkipuistoissa voi olla omaa ohjelmaa, joten kannattaa ajoissa ottaa niihin yhteyttä, että kirjastoauton vierailu ei osu päällekkäin muun tarjonnan kanssa. Tai sitten voi olla järkevää nimenomaan yhdistää kirjastoauton vierailu leikkipuiston tapahtumapäivään.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Kaupungilta voi joutua pyytämään lupia poikkeuksellista pysäköintiä varten.

Kirjastoauto vaatii luonnollisesti kuskin, joten tapahtumaa ei voi toteuttaa, jos kaikki kuskit ovat kirjastoauton kesätauon takia lomalla. Kuski yksin ei riitä, jos halutaan yllätyspysäkille muutakin ohjelmaa, varsinkin jos auton ulkopuolellakin on jotain tarjolla (esim. poistokirjamyynti).

Annat att ta i beaktande
Auton edustalla olevaa ohjelmaa ja tarjontaa suunniteltaessa pitää aina muistaa säävaraus.
Jyväskylän kaupunginkirjasto
aapo.ruuttunen@jkl.fi