Tarinatuokio aikuisille

aikuiset
0-2h
under 100€

Aikuisten tarinatuokiossa kokoonnutaan kahvi/teetarjoilun ääreen kuuntelemaan ääneen luettuja satuja/tarinoita/novelleja/runoja. Vuonna 2014 tällainen toteuttiin Munkkiniemessä Tove Janssonin teksteillä - teemoja voi tietenkin olla vaikka kuinka paljon. Lukijana toimii joko asiakas (etenkin jos heidän joukossaan on näyttelijöitä tai lausujia, kuten meillä) tai henkilökunnan jäsen. Lukijoita voi tietenkin olla useampia. Luetaan yksi pitkä teksti, tai useampia lyhyitä. Lopuksi niistä keskustellaan.

Yksinkertaista, mutta kotoisaaa ja viihtyisää! Tarjoilu, muu rekvisiitta ja valaistus sovitetaan teemaan sopivaksi. Esim. Jansson-teeman yhteydessä tarjottiin teetä, hedelmiä ja hilloa pikkuleipien ohella, muumipehmoja oli koristeena, ja valaistus kodikkaan kohdevalon kautta.

Alkuilta, päivä teeman mukaan
Henkilökunta, asiakkaat, paikallinen media (ilmoitus), paikalliset yrittäjät (tarjoilu)
Kirjat (teksti), tarjoiltavat juomat ja syötävät, muu rekvisiitta (teeman mukaan).
Kotoisa, rauhallinen tila - ei keskellä kirjaston pahinta kuhinaa.
Tillstånd, avtal och upphovsrättsfrågor
Ei tarvita

Mietitään teema, etsitään sopivat tekstit, löydetään sopiva lukija, joka testaa tekstin ja harjoittelee hieman.

Sovitaan ajankohta ja ilmoitetaan siitä ajoissa eri tavoin (kirjasto, kotisivut, Facebook, maasto, media).

Hankitaan ja valmistetaan tarjoilu.

Mainostaminen pitää aloittaa ajoissa (ainakin 3 vk ennen tapahtumaa), muut järjestelyt hoituvat vaikka samana päivänä.
Informering
KIrjastotila, kotisivut, Facebook, lähialue, paikallislehti/HS
Inverkan på annan verksamhet i biblioteket, t.ex. oväsen
Laitetaan ennakkoilmoitus tapahtumasta siihen varattuun tilaan (esim. pöydälle).
Munkkiniemi
sari.mattero@hel.fi