Hiljennä!

kaikki asiakkaat
puoli päivää
under 100€

Kirjastossa järjestetään erilaisia hiljentymis- ja rentoutumispisteitä. Päivän ohjelmassa voi olla erilaisia tuokioita. Jos mahdollista, sekä vedettyjä tuokioita, että äänitteiden kuuntelua. Mahdollisista kokous yms. huoneista tehdään viihtyisiä laittamalla lattialle mattoja ja seinille kankaita. Himmennetään valot.

Helpoiten tapahtuma toteutetaan soittamalla hiljaisessa huoneessa rentoutumisäänitteitä. Ihmiset tulevat lepäämään hiljaiseen tilaan. Kirjastossa voi myös olla myös yksittäisiä  löhöilypaikkoja, joissa  kuunnellaan kuulokkeilla rentoutumisäänitteitä.

Lähialueen jooga-, meditaatio- yms. toimijoita voidaan pyytää vetämään näytetunteja kirjastoon.

Hiljaisessa huoneessa voidaan lukea ääneen novelleja. Tässäkin voidaan hyödyntää vapaaehtoisia halukkaita lukijoita.

Marras- helmikuu
Pyydetään lähialueen jooga-, meditaatio-, shiatsu- yms. toimijoita tulemaan kirjastoon esittelemään toimintojaan.
Vapaaehtoisia lukijoita lukeman ääneen esim. novelleja.
Tyynyjä, patjoja, sisustukankaita. Tehdään rentoutumispaikoista mukavia.

Järjestetään kirjastoon erilaisia rentoutumistiloja. Mahdollisista kokous yms. huoneista tehdään viihtyisiä laittamalla lattialle mattoja ja seinille kankaita. Himmennetään valot.

Järjestetään lapsiparkki, jotta kotona olevat vanhemmat pääsevät myös osallistumaan.

Selvitetään mahdolliset yhteistyökumppanit ja otetaan heihin yhteyttä pari kuukautta aikaisemmin. Sovitaan vapaaehtoisten palkkioista (esim. ruoka)
Kirjaston omat kanavat, sosiaalinen media, lähialueen leikkipuistot, kauppakeskukset, muut toimijat, paikallislehti,
Annat att ta i beaktande
Joulukuun alku on hyvä tapahtuma-ajankohta. Joulukiiret ovat jo päällä, mutta vielä ei ole täyttä joulukaaosta.
Varaa tarpeeksi henkilökuntaa, jotta rauhallinen tunnelma säilyy pisteillä.
Vuosaaren kirjasto
mari.luolamaa@hel.fi