Kirjallinen kävelyretki

aikuiset
0-2h
under 100€

Tapanilan kirjaston lukupiiri järjesti kirjallisen kävelyretken Pohjois-Helsingin Tattarisuolle kirjailiija Aki Ollikaisen jalanjäljissä. Lukupiiri innostui asiasta keskusteltuaan Helsingin kirjamessuilla Ollikaisen kanssa hänen uudesta romaanistaan Musta satu. Romaani alkaa Tattarisuolta, lähteeltä, johon liittyy pala suomalaista rikoshistoriaa. Oppaana retkellä toimi yksi lukupiirin jäsenistä.

Jos kirjastosi lähistöltä löytyy kaunokirjallisuudest tuttuja paikkoja tai rakennuksia, yhteinen kävelyretki on oiva tapa tutustua niihin ja avata uusia näkökulmia teoksiin.

Ympäri vuoden, säävarauksella
Kirjaston henkilökunta, retken opas (voi olla henkilökunnan jäsen, vapaaehtoinen, palkattu asiantuntija...). Paikallisten asukkaiden asiantuntemusta kannattaa hyödyntää!
Erityisiä materiaaleja ei välttämättä tarvita. Retken lopuksi osallistujille voidaan tarjoilla virvokkeita kirjastolla.
  • Sovitaan tapahtuman toteuttamisesta oppaan kanssa
  • Päätetään ajankohta
  • Opas suunnittelee retken reitin ja sisällön
  • Mainostus
  • Itse tapahtuma (retken kesto vaihtelee reitin pituuden ym. mukaan)
Retken ajankohta kannattaa sopia mahdollisimman hyvissä ajoin. Retken suunnittelu vaatii oppaalta jonkin verran suunnittelua. Mainostus viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa.
Julisteet kirjastotilassa, kirjaston nettisivut ja Facebook-sivut, kaupunginosan oma Facebook-ryhmä, paikallislehden menovinkkipalsta. Julisteita voi viedä myös paikallisten kauppojen ym. ilmoitustauluille.
Ulkoilmaretkellä säätila vaikuttaa paljon, säänmukainen pukeutuminen on valttia!
Tapanilan kirjasto, Helsingin kaupunginkirjasto
Eeva Rita-Kasari, eeva.ritakasari@hel.fi