Treffit kirjastossa

aikuiset
0-2h
under 100€

Käytsä usein täällä? Treffit kirjastossa.

Kirjastosta löytyy samanhenkistä seuraa juttukaveriksi, ystäväksi ja kumppaniksi.

Rakkausviikon tapahtuma Turun pääkirjastolla, tarkoituksena on saada asiakkaat keskustelemaan ja osallistumaan kirjaston ja yhteisönsä tapahtumiin ja synnyttää yhteisöllisyyttä.

Tapahtuma on rento ja tapahtuu ryhmässä, ei pikadeittejä.

Viikon muu ohjelma:

• luento kuinka tutustutaan (Karla Nieminen)
  • treffit
  • Kaipaus soi kauniimpana, vinkkaustilaisuus
  • Rajat ylittävä rakkaus
Lähellä ystävänpäivää tai helluntaita.
Nippu kuvallisia kortteja aloitukseen. Bingolomakkeet ja sanalista kirjabingoon. Kysymyslista henkilökohtaisempaan peliin. Kaksi noppaa.

Paikaksi valitaan vähän rauhallisempi paikka kirjastossa.

Aluksi jokainen ottaa kuvakortin ja kertoo ryhmälle (ryhmässä max 12 hlö) miksi valitsi juuri sen kortin.

Asiakkaat hakevat hyllystä tai esille varatuista kirjoista jonkun kiinnostavan ja tutkivat sitä hetken. Se voi olla myös lempikirja, mutta myös sellainen, jota ei ole vielä lukenut.  Jokainen saa kertoa jotakin kirjasta, jonka valitsi. Apuna on sanalista ja samat sanat löytyvät bingolapuista, jokainen käyttää muutaman sanan listalta.

Kolmas tehtävä on kysymyspeli, jossa on kuudessa ryhmässä kuusi kysymystä. Jokainen vuorollaan heittää noppia: ensimmäinen noppa valitsee kysymyssarjan ja toinen kysymyksen siinä. Tämä on henkilökohtaisempi osuus ja synnyttää paremmin keskustelua. Jos valitset vain yhden, kannattaa valita tämä tehtävä.

Tiedottaminen ajoissa, somessa muistutus edellisenä päivänä. Jos et tiedä paikalletulevien asiakkaiden määrää, sovi tarpeeksi henkilökuntaa varalle. Jos teet bingon itse, tee sanalista ja kupongit edellisellä viikolla, samoin tarkista kysymyslista.
Tiedotus koko rakkausviikon (jos on sellainen) kanssa yhdessä. Blogikirjoitus ja some kannattaa ottaa käyttöön viikkoa ennen. Muistutetaan somessa. Tapahtuman jälkeen jaetaan fiiliksiä somessa. Paikalliseen mediaan voi tarjota ideaa viikkoa ennen.
Annat att ta i beaktande
Ihmiset saattavat olla arkoja eli sopiva ympäristö ja rauha on tarpeen. Kysy aina lupaa, jos aiot kuvata.
Bingokupongit, sanalistat ja pelikysymykset ja nopat. Jos kirjat on haettava valmiiksi, etsi ne paikalle. Ota mukaan muutama elokuva myös. Ehkä musiikkia.
Turun pääkirjasto
tarja.rajala@turku.fi