Information om bibliotek på 12 språk för bibliotekens nätsidor

Infopankki.fi erbjuder information om Finland på 12 språk för personer som flyttat till Finland. På webbplatsen finns det en sektion som handlar om bibliotek och bibliotekstjänster. Ett enkelt sätt att erbjuda flerspråkig biblioteksinformation för kommunbibliotekets användare är att länka till Infopankki.fi:s bibliotekssidor.

Nedan Infopankki.fi:s banner på finska, svenska, engelska och ryska. Den kan användas på bibliotekens sidor. Infopankki.fi:s svenskspråkiga text om bibliotek finns på adressen: http://www.infopankki.fi/sv/livet-i-finland/fritid/bibliotek. Uppe på sidan kan man byta sidans språk.

Infopankki.fi erbjuder information om livet i Finland. Många städer och kommuner deltar i upprätthållandet av sidan, men informationen i Infopankki.fi är oberoende av kommun.

Informationen på Infopankki.fi erbjuds också via ett öppet gränssnitt.

Det är Helsingfors stadsbibliotek som har producerat bibliotekstexten i Infopankki.fi.

Infopankki.fi