Fortbildning och seminarier

Shared Reading kommer till Finland - infotillfälle 16.5.2023

Erte kommer tillsammans med Finlands svenska biblioteksförening att ordna utbildning till läsledare i Shared reading. Eftersom antalet deltagare i utbildningen är begränsat ordnar vi två identiska kurser efter varandra. Boka in datumen 11-13.9 eller 14-16.9 för utbildning till certifierad läsledare i Shared Reading! Platsen för utbildningen är ännu inte vald, men vi meddelar genast det klarnar.

Förmiddagen den 16.5 kl 9.30-11.00 ordnar vi ett informationstillfälle digitalt om Shared Reading-utbildningen och öppnar anmälningen.

Programmet för infotillfället:

9.30-9.35 Välkommen (Erte & FSBF)

9.35-10.05 Vad är Shared Reading? (Henrik Wig, läsledare och utbildare i shared reading)

10.05-10.15 Frågor och diskussion

10.15-10.30 Bli certifierad läsledare i Shared Reading! (Mikaela Byskata-Ahlskog), Ansökningar och anmälan: hur gör man? (FSBF)

Klicka på den här länken för att anmäla dig till infotillfället! Anmäl dig till distanstipset senast 15.5.

Börjar
Slutar