Fortbildning och seminarier

Publiceringsevenemang : Framtidens toner – musikbibliotekens potential

Kan följas på nätet

Framtidens toner – musikbibliotekens potential handbok och digitalt escape room-spel

Utvecklingsbiblioteken i Birkaland och Mellersta Finland (AKE Tammerfors) samt Södra Österbotten, Österbotten och Mellersta Österbotten (AKE Vasa) har gett ut en handbok och ett escape room-spel om bibliotekens musikkunskaper. Detta är den fjärde handboken som publiceras av Birkaland och Mellersta Finlands utvecklingsbibliotek. Det digitala escape room -spelet är det första i sitt slag och ett unikt sätt att lära sig något nytt.

Utgivningen av den nya handboken och spelet kommer att firas via ett Teams-evenemang som är öppet för alla fredagen den 21 januari. kl. 10.00-11.30.  Du kan delta i eventet utan att föranmäla dig med denna Teams-länk.

Mera information om handboken och escape room –spelet hittar du på: https://www.biblioteken.fi/ammattikalenteri/verktyg-for-bibliotek-och-nationella/framtidens-toner-handbok-och-digitalt?language_content_entity=sv

Välkommen med!

Teams