Fortbildning och seminarier

Läs med mig – Estetiska upplevelser och språkstimulering för yngre barn

Att läsa tillsammans med barn på daghem, bibliotek och i hemmen - både enskilt och i grupp – kännetecknas av samtal och interaktion, både före, under och efter läsningen.

På webbinariet presenterar Trude Hoel, professor i läsvetenskap vid Universitetet i Stavanger, vad forskningen berättar om läsningens betydelse för barns språkutveckling i tidig ålder. Hur kan man integrera läsmetoderna i vardagen? Vilken är den vuxnes roll? Hur kan biblioteket stödja pedagogerna i deras arbete med språk och läsning och bidra till samarbete mellan daghem, hem och bibliotek?

Under den andra delen av webbinariet diskuteras föreläsningens teman av bl.a. Melina Aremaa, pedagogisk informatiker vid Lojo stadsbibliotek och Johanna Sallinen, sakkunnig inom språkutvecklande verksamhet och småbarnspedagogik vid Folkhälsan.

Webbinarium
Microsoft Teams
Börjar
Slutar